Üniversiteli BLOG'a Destek

27 Ekim 2010 Çarşamba

"Hukuk mu Dediniz Hocam ?"

-Hikaye-

Mehmet Selim

Hukukun Temel Kavramları Dersi...

Hoca daha içeri girmemiş.

Fena halde uykusuzum.

Hoca içeri girdi.

Selamlaştık.

Ve başladı dersi anlatmaya...

İnanır mısınız bilmiyorum ama; derste uyukluyorum ve hoca vurguyla "hukuk" dediğinde uyanıyorum.

Her defasında...

Hukuk!.. Hukuk!.. Hukuk !..

Canım çok sıkkın ve kötü bir ruh hali içersindeyim.

O an kaybedeceğim hiçbir şey yok gibi hissediyorum ve bir delilik yapıyorum !..

Yine "Hukuk !.." diyor ve ben de "pardon hocam duyamadım." diye lâfa başlıyorum.

"Siz hakkınızı kendiniz şiddet kullanarak alamazsınız mahkemeye baş vurmalısnız hukuk!.. bunu gerektirir." diyor.

"Öyle mi? " diye alay ediyorum.

Sınıf gülüyor.

Hoca sinirli bir şekilde hukuksuzluğun medeniyetsizlik vs. olduğunu en ağır ifadelerle anlatıyor !

"Yaa! "  diyorum...

"Terbiyesizlik etme! " diye bağırıyor...

" Haklısınız terbiyesizlik ediyorum ama sadece dürüst olmanızı istiyorum." Diyorum.

" Hangi konuda dürüst olmadığımı görmüşsün." diye hayretle ve öfkeyle soruyor.

"Şapka" diyorum.

"Şapka?.."  diyor..

"Hocam şapkanız nerede ?"

" Hııı ?"

Süratle ayağa kalkıyorum. 

Hoca bir an ürperiyor...

Çantamdan küçük bir kağıt parçası çıkartıyorum ve okuyorum :

"Şapka İktisası Hakkında Kanun

Kanun Numarası:     671
Kabul Tarihi:     25/11/1925
Resmî Gazete Tarihi ve No:28/11/1925 - 230
Tertip : 3 Cilt : 7 Sayfa : 108

Madde 1 – Türkiye Büyük Millet Meclisi azalari ile idarei umumiye ve hususiye ve mahalliyeye ve bilümum müessesata mensup memurin ve müstahdemin Türk milletinin iktisa etmiş oldugu şapkayi giymek mecburiyetindedir.Türkiye halkinin da umumi serpuşu şapka olup buna münafi bir itiyadin devamini hükümet meneder.

Madde 2 – İşbu kanun tarihi neşrinden itibaren meriyülicradir.

Madde 3 – İşbu kanun Büyük Millet Meclisi ve İcra Vekilleri Heyeti taraflarindan icra olunur."

Hoca taş kesiliyor ve bu ne cüret der gibi tehditkâr bir tavırla bana kaşlarını çatıp bakıyor.
Bakıyorum ses soluk yok devam ediyorum :

"TÜRK CEZA KANUNU
Şapka ve Türk harfleri

MADDE 222. - (1) 25.11.1925 tarihli ve 671 sayılı Şapka Iktisasi Hakkinda Kanunla, 1.11.1928 tarihli ve 1353 sayılı Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki Hakkinda Kanunun koyduğu yasaklara veya yükümlülüklere aykırı hareket edenlere iki aydan altı aya kadar hapis cezasi verilir.

MADDE 345. - (1) Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür."


 "Sesiniz soluğunuz çıkmıyor. Artık bu derse girmeyin. Artık inanmadığınız değerlerden bahsetmeyin. " Hukuk !.." kelimesini ağzına bile almayın."

Diyorum.

Bir an konuşacak gibi olsa da susmayı tercih ediyor ve devam ediyorum :

" Şapka giymediği için idam edilenlere öyle gerekliydi diyen ve devrim yasalarına göre giymekle yükümlü olan bütün sahte devrimciler!.. Mevcut kanunları uygulamak dışında herşeyi yapan bütün ahlâksız hukuk görevlileri!..  Millet adına görevini yapmayan millete ihanet eden bütün parsacılar...  Sizlerin ömrü bu andan itibaren bitmiştir.  "

diyorum.

Meğerse rüyaymış...

Uyanıyorum.

Hoca yine hukukun ne kadar üstün olduğundan bahsediyor .

Gülümsüyorum...


Üniversiteli Blog
http://universiteliblog.blogspot.com/

28.10.2010 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder